Thursday 25 February 2016

RAJA POP- Michael Jackson

RAJA POP- Michael Jackson

Siapa yang tidak kenal dengan Michael Jackson Raja Pop, dimana semenjak kemunculan beliau, gaya, tarian yang penampilan beliau menjadi ikutkan sehingga ke hari ini. hari ni admin ingin berkongsi dengan semua kisah hidup Micheal Jackson.

Sinopsis

Dilahirkan pada tahun 1958 di Gary, Indiana, Michael Jackson menjadi penyanyi utama kumpulan popular Motown keluarganya, Jackson 5. Beliau seterusnya kerjaya solo kejayaan menakjubkan, menyampaikan No. 1 hits dari album Off the Wall, Thriller dan Teruk. "Raja Pop" telah dibelenggu tuduhan mencabul kanak-kanak dalam tahun-tahun kemudian, dan meninggal dunia sebelum melancarkan lawatan kemunculan semula pada tahun 2009.


Kehidupan awal dan kerjaya

Michael Joseph Jackson dilahirkan pada 29 Ogos 1958, di Gary, Indiana, kepada keluarga kelas pekerja Afrika-Amerika yang besar. ibunya, Katherine Jackson, adalah seorang suri rumah dan taat Yehuwa Witness. Bapanya, Joseph Jackson, telah menjadi pemain gitar yang mengetepikan aspirasi muzik untuk menyediakan untuk keluarganya sebagai operator kren. Percaya anak-anaknya mempunyai bakat, dia acuan mereka ke dalam sebuah kumpulan muzik pada awal tahun 1960-an.

Pada mulanya, penghibur Jackson Keluarga terdiri daripada abang Michael, Tito, Jermaine dan Jackie. Michael menyertai adik-beradiknya ketika berusia 5 tahun, dan muncul sebagai penyanyi utama kumpulan itu. Dia menunjukkan pelbagai yang luar biasa dan mendalam bagi apa-pelaku muda, menarik hati penonton dengan keupayaannya untuk menyampaikan emosi yang kompleks. abang Marlon juga menjadi ahli kumpulan, yang berkembang menjadi Jackson 5.

Di sebalik tabir, Joseph Jackson menolak anak-anaknya untuk berjaya. Beliau juga dilaporkan diketahui menjadi ganas dengan mereka. Michael dan saudara-saudaranya menghabiskan jam tanpa henti membacakan dan menggilap kelakuan mereka. Pada mulanya, Jackson 5 bermain gig tempatan dan membina pengikut yang kuat. Mereka mencatatkan satu pun pada mereka sendiri, "Big Boy," dengan B-side "Anda telah Berubah," tetapi rekod gagal untuk menjana minat.

solo Stardom

Pada usia 13, Jackson melancarkan kerjaya solo sebagai tambahan kepada kerja-kerja dengan Jackson 5. Beliau membuat carta pada tahun 1971 dengan "mesti berada di sana," dari album dengan nama yang sama. 1972 albumnya, Ben, dipaparkan balada eponim mengenai tikus. Lagu ini menjadi pertama solo No. 1 single Jackson.

Untuk beberapa tahun, Michael Jackson dan Jackson 5 dikekalkan jadual lawatan dan rakaman yang sibuk, di bawah pengawasan Berry Gordy dan kakitangan Motown beliau. Kumpulan itu menjadi begitu popular, mereka juga mempunyai rancangan kartun sendiri bertajuk mereka sendiri, yang berlari 1971-1972.

Walaupun pencapaian individu Jackson dan kejayaan besar kumpulan itu, ada masalah bru di belakang tabir. Ketegangan dipasang antara Gordy dan Joseph Jackson alih pengurusan kerjaya anak-anaknya, dengan Jacksons mahu lebih kawalan kreatif lebih bahan mereka. Kumpulan itu terputus secara rasmi hubungan dengan Motown pada tahun 1976, walaupun Jermaine Jackson kekal dengan label untuk meneruskan kerjaya solonya.

Sekarang yang menggelarkan diri mereka Jacksons, kumpulan itu menandatangani kontrak rakaman baru dengan Epic Records. Oleh pelepasan album ketiga mereka untuk label, 1978 ini Destiny, saudara-saudara telah muncul sebagai penulis lagu berbakat. Michael kemudian memukau dunia muzik dengan album solo seterusnya, 1979 Off the Wall. Gabungan yang berjangkit pop dan funk, album yang dipaparkan di Grammy memenangi anugerah tunggal "Do not Stop 'Til Anda Dapatkan Cukuplah," bersama-sama dengan hits seperti "Rock dengan Anda," "Dia Out of My Life" dan tajuk landasan yang betul.

The Jackson 5 berpindah untuk bekerja sebagai pembuka bagi apa-apa artis R & B sebagai Gladys Knight dan Pips, James Brown, dan Sam dan Dave. Banyak penghibur ini telah ditandatangani kepada label rekod Motown legenda, dan Jackson 5 akhirnya menarik perhatian pengasas Motown Berry Gordy. Kagum dengan kumpulan, Gordy yang ditandatangani mereka kepada label beliau pada awal tahun 1969.

Michael dan saudara-saudaranya berpindah ke Los Angeles, di mana mereka tinggal bersama Gordy dan dengan Diana Ross daripada Supremes kerana mereka tidak perlu lagi diselesaikan. The Jackson 5 diperkenalkan kepada industri muzik pada majlis khas pada bulan Ogos 1969, dan kumpulan itu kemudian dibuka untuk Supremes. Album pertama mereka, Diana Ross Presents Jackson 5, melanda carta pada Disember 1969, dengan tunggal, "I Want You Back," mencapai No. 1 di carta Billboard Hot 100 tidak lama selepas itu. Lebih juara carta perseorangan dengan cepat diikuti, seperti "ABC", "The Love You Save" dan "Saya akan berada di sana."

Sambutan sangat positif untuk Off Tembok juga membantu Jacksons sebagai satu kumpulan. Triumph (1980) yang dijual lebih daripada 1 juta salinan, dan adik-beradik pergi melawat yang luas untuk menyokong rakaman. Walau bagaimanapun, Michael berterusan meneroka lebih banyak cara untuk cawangan keluar dengan sendiri. Dia bekerjasama dengan legenda rock Paul McCartney untuk duet 1982 mereka, "Girl Is Mine," yang hampir sampai ke bahagian atas carta pop.

Lagu ini juga muncul pada album seterusnya solo, Thriller (1982), yang menjana tujuh Top 10 hits dan menjadi album paling laris dalam sejarah. Pada khas 1983 televisyen menghormati Motown, Jackson dilakukan beliau No. 1 hit "Billie Jean" dan memulakan kerjaya tarian langkah tidak lama lagi-to-be-beliau yang terkenal, Moonwalk. Jackson, seorang penghibur veteran pada masa ini, dicipta langkah ini dirinya dan tari urutan tarian untuk video lain No. 1 hit album, "Beat It."

video muzik paling rumit Jackson, bagaimanapun, adalah untuk judul lagu album. John Landis diarahkan video seram diwarnai, yang memaparkan adegan tarian kompleks, kesan khas dan suara latar oleh pelakon Vincent Price. The "Thriller" video adalah satu kejayaan yang besar, meningkatkan jualan untuk rekod telah berjaya. Album ini tinggal di carta selama 80 minggu, memegang tempat No 1 untuk 37 minggu. Selain pencapaian komersial yang hebat itu, Thriller mendapat 12 pencalonan Anugerah Grammy dan mencatat lapan kemenangan, kedua-dua rekod.

kemenangan Jackson mempamerkan sifat pelbagai pekerjaannya. Untuk bakat penulisan lagu, beliau memperoleh Grammy (terbaik irama dan blues lagu) untuk "Billie Jean." Beliau juga telah diberi penghormatan untuk single "Thriller" (terbaik pop prestasi vokal, lelaki) dan "Beat It" (persembahan vokal terbaik rock, lelaki). Dengan bersama-pengeluar Quincy Jones, Jackson berkongsi anugerah untuk album tahun ini.

Pepsi, 'Bad' dan Neverland

Di bahagian atas permainan beliau kreatif dan komersial, Jackson ditandatangani $ 5 juta perjanjian sokongan dengan PepsiCo pada tahun 1983. Walau bagaimanapun, dia cedera teruk ketika penggambaran komersial untuk gergasi soda pada tahun 1984, melecur di muka dan kulit kepalanya. Jackson menjalani pembedahan untuk membaiki kecederaan yang dialaminya, dan dipercayai telah mula bereksperimen dengan pembedahan plastik sekitar masa ini. wajah-Nya, terutama hidung, akan menjadi secara mendadak diubah pada tahun-tahun akan datang.

Pada tahun yang sama, Jackson memulakan lawatan terakhirnya dengan saudara-saudaranya untuk menyokong Victory album. Yang hit utama dari rakaman itu duet Jackson dengan Mick Jagger, "Negeri Shock." Pada tahun 1985, Jackson menunjukkan sisi altruistik beliau oleh rakan bertulis "Kami Adakah Dunia," satu amal untuk Amerika Syarikat untuk Afrika. A dipenuhi siapa yang bintang muzik mengambil bahagian dalam projek ini, termasuk Lionel Richie, Ray Charles, Bob Dylan, Willie Nelson, Bruce Springsteen dan Tina Turner.

Melepaskan beliau susulan kepada Thriller pada tahun 1987, Jackson mencapai puncak carta dengan Bad. Ia bongkaknya rekod lima No. 1 hits, termasuk "Man in the Mirror," "The Way You Make Me Feel" dan judul lagu, yang disokong oleh video yang diarahkan oleh Martin Scorsese. Jackson membelanjakan lebih daripada satu tahun di jalan raya, bermain konsert untuk mempromosikan album. Walaupun sangat berjaya, Bad tidak dapat buat salinan jualan luar biasa Thriller.

Seseorang yang pemalu dan tenang di luar pentas, Jackson tidak pernah benar-benar selesa dengan perhatian media yang diterimanya dan jarang memberikan wawancara. Menjelang 1980-an, beliau telah mewujudkan beliau fantasi berundur-a sendiri ladang California dipanggil Neverland. Terdapat penyanyi disimpan haiwan eksotik, seperti cimpanzi bernama Bubbles. Beliau juga dipasang taman hiburan jenis tunggangan, dan kadang-kadang membuka ladang untuk acara kanak-kanak. Cerita-cerita Neverland adalah hanya sebahagian daripada pakej tingkah laku yang semakin luar biasa, dengan khabar angin berpusar bahawa dia telah mencerahkan warna kulit untuk kelihatan lebih putih dan tidur di ruang khas untuk meningkatkan jangka hayat beliau.

Pada tahun 1991, Jackson dikeluarkan Berbahaya, menampilkan hit "Black or White." Video untuk lagu ini, yang diarahkan oleh Landis, termasuk penampilan oleh bintang kanak-kanak Macaulay Culkin. Dalam beberapa minit akhir video, Jackson menyebabkan beberapa kontroversi dengan isyarat seksual dan tindakan ganas. Ramai yang terkejut melihat Peter Pan seperti Jackson bertindak mengikut cara ini.

muzik Jackson terus menikmati populariti yang meluas dalam tahun-tahun berikutnya. Pada tahun 1993, beliau membuat persembahan di beberapa acara penting termasuk persembahan separuh masa di Superbowl XXVII. Jackson juga bersetuju untuk temubual televisyen jarang berlaku dengan Oprah Winfrey, yang disiarkan pada bulan Februari. Sedang untuk memadamkan beberapa khabar angin yang bertobat dari hidupnya, beliau menjelaskan bahawa perubahan dalam nada kulitnya adalah hasil daripada penyakit yang dikenali sebagai vitiligo, dan membuka tentang penderaan yang dialaminya dari bapanya.

Dakwaan pencabulan dan Kerjaya Tolak

Pada tahun 1993, dakwaan mencabul kanak-kanak terhadap Jackson muncul. Seorang budak lelaki berusia 13 tahun itu mendakwa bahawa bintang muzik telah fondled kepadanya. Jackson diketahui mempunyai sleepovers dengan kanak-kanak lelaki di Neverland Ranch beliau, tetapi ini adalah caj awam pertama yang zalim. Polis dicari ladang, tetapi mereka mendapati tiada bukti untuk menyokong tuntutan itu. Pada tahun berikutnya, Jackson menyelesaikan kes itu di luar mahkamah dengan keluarga kanak-kanak itu. dakwaan lain muncul, tetapi Jackson mengekalkan dia tidak bersalah.

Pada bulan Ogos 1994, Jackson mengumumkan bahawa beliau telah berkahwin dengan Lisa Marie Presley, anak perempuan ikon rock Elvis Presley. Pasangan itu telah memberikan satu wawancara televisyen bersama dengan Diane Sawyer, tetapi kesatuan terbukti kekal lama. Mereka bercerai pada tahun 1996. Ada yang berpendapat bahawa perkahwinan itu merupakan satu muslihat publisiti untuk memulihkan imej Jackson selepas dakwaan pencabulan.

Kemudian pada tahun yang sama, Jackson mengahwini jururawat Debbie Rowe. Pasangan itu mempunyai dua kanak-kanak melalui permanian beradas. Anak Michael Joseph "Prince" Jackson Jr. dilahirkan pada tahun 1997, dan anak perempuan Paris Michael Katherine Jackson dilahirkan pada tahun 1998. Rowe dan Jackson bercerai pada 1999, dengan Jackson menerima hak penjagaan dua anak mereka. Dia akan pergi untuk mempunyai anak ketiga, Prince Michael "Blanket" Jackson II, dengan tumpang yang tidak diketahui.

kerjaya muzik Jackson mula merosot dengan sambutan yang suam sejarah 1995 kanak: Dahulu, Kini dan Masa Depan, Buku I, yang menampilkan beberapa hits yang lebih awal dan juga bahan baru. Rekod itu melahirkan dua hits, "Anda Tidak Alone" dan duet dengan kakak Janet Jackson, "Scream." Video kapal angkasa bertemakan untuk "Scream" yang menelan rekod penetapan $ 7 juta untuk menghasilkan, memperoleh Anugerah Grammy untuk kesan yang licin. Walau bagaimanapun, satu lagi trek dari album, "Mereka Jangan Penjagaan Mengenai Kami," yang dibawa Jackson kritikan sengit untuk menggunakan istilah anti-Semitik.

Jackson kembali ke studio untuk meletakkan bersama-sama Invincible (2001), album penuh pertamanya bahan baru dalam satu dekad. Album ini dijual dengan baik, tetapi pada saat ini penyanyi itu semakin menjadi terkenal untuk eccentricities beliau, yang termasuk memakai topeng pembedahan di khalayak ramai.

Pada tahun 2002, Jackson menjadi tajuk utama apabila dia seolah-olah keliru dan keliru di atas pentas di MTV Video Music Awards. Tidak lama kemudian, beliau menerima kritikan yang besar bagi menjuntai anak bayi, selimut, lebih balkoni sementara ne peminat di Berlin, Jerman. Dalam temu bual kemudian, Jackson menjelaskan bahawa "Kami sedang menunggu untuk beribu-ribu peminat ke bawah di bawah, dan mereka melaungkan mereka mahu melihat anak saya, jadi saya adalah jenis yang cukup supaya mereka dapat melihat. Saya telah melakukan sesuatu yang keluar tidak bersalah."

Reputasi beliau telah disampaikan satu lagi tamparan hebat pada tahun 2003 dengan dokumentari televisyen, Hidup dengan Michael Jackson. wartawan British Martin Bashir menghabiskan beberapa bulan dengan penyanyi, walaupun mendapat untuk membincangkan hubungan dengan kanak-kanak. Jackson mengakui bahawa beliau terus mempunyai kanak-kanak tidur lebih di ladang beliau, walaupun selepas 1993 dakwaan itu, dan yang kadang-kadang dia tidur dengan anak-anak di atas katil. "Mengapa tidak boleh anda berkongsi katil anda? Itu perkara yang paling penyayang yang perlu dilakukan, untuk berkongsi tempat tidur dengan seseorang," Jackson memberitahu Bashir.

Jackson dihadapi masalah lebih undang-undang apabila beliau ditangkap atas tuduhan berkaitan dengan kejadian dengan seorang budak lelaki berusia 13 tahun pada tahun 2003. Menghadapi 10 tuduhan dalam semua, dia didakwa dengan kelakuan lucah dengan kecil, kelakuan lucah yang cuba, mentadbir alkohol untuk memudahkan mencabul dan konspirasi untuk melakukan penculikan kanak-kanak, penahanan salah dan peras ugut. mengakibatkan 2005 Ujian itu sarkas media, dengan peminat, pengkritik dan krew kamera sekitar mahkamah. Lebih daripada 130 orang memberi keterangan, termasuk Macaulay Culkin. Pelakon itu memberitahu mahkamah bahawa dia telah berkawan dengan Jackson sebagai remaja muda, dan tidak pernah mempunyai sebarang masalah ketika tinggal lebih di Neverland Ranch.

penuduh Jackson juga muncul melalui pita video dan bagaimana dia telah diberi wain dan dicabul. Bagaimanapun, juri mendapati masalah dengan keterangannya, dan juga bahawa ibunya, dan Jackson didapati tidak bersalah daripada semua pertuduhan pada 14 Jun 2005.

Tahun akhir

Selepas perbicaraan itu, reputasi Jackson telah berkesan dimusnahkan dan kewangan-orangnya ada di tempat pertumpahan darah. Beliau tidak lama lagi perlindungan, persahabatan dengan Bahrain, Putera Salman Bin Hamad Bin Isa Al-Khalifa, yang membantu bintang pop itu membayar bil-undang dan utiliti, dan menjemput beliau untuk negaranya sebagai tetamu peribadi.

Di Bahrain, putera menjaga perbelanjaan penyanyi itu dan membina sebuah studio rakaman untuk beliau. Sebagai balasan, Jackson didakwa dijanjikan untuk bekerjasama dalam album baru untuk syarikat rakaman Al-Khalifa, tulis sebuah autobiografi dan membuat pertunjukan pentas. Kerja-kerja siap tidak pernah menjadi kenyataan, bagaimanapun, dan Jackson tidak lama lagi menghadapi $ 7.000.000 tuntutan mahkamah daripada sahabatnya untuk memungkiri janjinya.

Dalam keadaan kewangan yang lebih besar, Jackson gagal membayar $ 24.500.000 pinjaman yang terhutang di Neverland Ranch beliau pada tahun 2008. Tidak boleh berpisah dengan kenang-kenangan dihargai, termasuk sarung tangan kristal dia digunakan dalam persembahan, Jackson didakwa untuk menghalang lelongan beberapa barang-barang peribadi dari rumah tahun berikutnya.

Pada masa yang sama, sebahagian besarnya reclusive Jackson mengumumkan bahawa beliau akan melakukan satu siri konsert kerana beliau "panggilan tirai akhir." Walaupun semua dakwaan dan cerita tingkah laku ganjil, Jackson kekal sebagai tokoh kepentingan besar, seperti yang ditunjukkan oleh tindak balas yang kuat untuk rancangan konsert beliau; set untuk muncul di Arena O2 di London, England, bermula 8 Julai 2009, Jackson melihat semua tiket untuk beliau "This Is It" pelancongan menjual di dalam hanya empat jam.

Kematian tragis

Malangnya, Michael Jackson tidak akan mendapatkan pengalaman kejayaan yang dinanti-nantikan lawatan kemunculan semula. Pada 25 Jun 2009, Jackson mengalami serangan jantung di rumahnya di Los Angeles. Beliau dikejarkan ke hospital selepas jantungnya berhenti dan cubaan CPR gagal, dan meninggal dunia pada pagi itu. Ia berumur 50 tahun.

Berita mengenai kematian Jackson menyebabkan pencurahan kesedihan awam dan simpati. Memorial ke Jackson telah didirikan di seluruh dunia, termasuk di arena di mana dia telah ditubuhkan untuk melaksanakan dan satu lagi di rumah zaman kanak-kanak di Gary, Indiana. Pada 7 Julai 2009, peringatan di televisyen telah diadakan untuk peminat "Raja Pop" di Pusat Staples di pusat bandar Los Angeles. Manakala 17,500 tiket percuma telah dikeluarkan kepada peminat melalui loteri, dianggarkan 1 bilion penonton menonton memorial di TV atau dalam talian.

Keluarga Jackson mengadakan pengebumian swasta pada 3 September 2009, di Taman Memorial Lawn Hutan di Glendale, California, untuk ahli keluarga terdekat dan 200 tetamu. Selebriti berkabung termasuk bekas isteri Jackson, Lisa Marie Presley, dan pelakon Elizabeth Taylor.

Seperti yang ditentukan dalam kehendak-Nya, anak-anak Jackson telah diletakkan di bawah jagaan nenek mereka, Katherine Jackson. Sehubungan dengan kehendak bapa mereka, Prince, Paris dan Blanket sebahagian besarnya disimpan daripada mendapat perhatian. Mereka melangkah sehingga mikrofon pada tahun 2009 untuk bercakap dengan peminat di pengebumian bapa mereka, dan sekali lagi pada Januari 2010 untuk menerima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat lahir selepas kematian bapa mereka di Grammys.

Sebuah dokumentari persediaan Jackson untuk lawatan terakhir beliau yang berjudul ini Ia telah dikeluarkan pada bulan Oktober 2009. Filem, yang menampilkan himpunan temu bual, latihan dan rakaman belakang pentas bintang, membuat $ 23 juta pada hujung minggu pembukaannya dan meroket ke Tidak . 1 di box office. Ini Ia akan pergi untuk membuat $ 261,000,000 di seluruh dunia, menjadi filem berjaya meraih kutipan konsert tertinggi sepanjang zaman.

Pada Disember 2010, album yang lahir selepas kematian Michael dibebaskan di tengah-tengah kontroversi mengenai sama ada penyanyi yang benar-benar dilakukan beberapa trek. Brother Randy adalah antara mereka yang mempersoalkan kesahihan rakaman tersebut, tetapi harta Jackson kemudian menafikan dakwaan itu, menurut The New York Times.

Satu lagi album lahir selepas kematian, Xscape, telah dikeluarkan pada Mei 2014. B R & bintang dan Jackson anak didik Usher dilakukan single pertama, "Cinta tidak pernah merasa baik," Bulan yang pada Anugerah Muzik iHeartRadio. Album yang mengandungi lapan buah lagu yang dirakamkan oleh Jackson antara 1983 dan 1999, memulakan kerjaya di No 2 pada carta Top 200 Album Billboard.

Penyiasatan dan Percubaan Dr. Conrad Murray

Lebih sakit hati untuk keluarga Jackson yang datang pada Februari 2010, apabila laporan yang koroner rasmi memperincikan punca Michael Jackson kematian dikeluarkan. Menurut laporan itu, penyanyi yang telah mati akibat akut propofol mabuk. berlebihan itu dicetuskan oleh koktel dadah preskripsi maut, yang termasuk ubat penenang midazolam, diazepam dan lidocaine. Dibantu oleh doktor peribadinya, Dr Conrad Murray, Jackson mengambil ubat-ubatan untuk membantu dia tidur pada waktu malam. Murray memberitahu polis bahawa beliau percaya Jackson telah membangunkan ketagihan khusus kepada propofol, yang Jackson dirujuk sebagai beliau "susu." Murray dilaporkan ditadbir propofol oleh IV pada waktu malam, dalam dos 50 miligram, dan telah cuba untuk memberhentikan penyusuan bintang pop off dadah sekitar masa kematiannya.

Siasatan polis mendapati Dr Murray tidak mempunyai lesen untuk menetapkan ubat yang paling dikawal di negeri California. Langkah-langkah yang dia telah mengambil untuk menyelamatkan Jackson juga datang di bawah penelitian, sebagai bukti menunjukkan bahawa standard penjagaan untuk mentadbir propofol telah tidak dipenuhi dan peralatan yang disyorkan untuk pemantauan pesakit, dos ketepatan dan bantuan pernafasan tidak hadir. Akibatnya, kematian Jackson diperintah pembunuhan, dan Murray disabitkan kesalahan membunuh tanpa niat pada 7 November 2011, memperoleh hukuman penjara maksimum empat tahun.

Bila perbicaraan Murray berakhir, keluarga Jackson yang memberi tumpuan sekali lagi pada masa akan datang dengan kehidupan mereka. Walau bagaimanapun, pada tahun berikutnya, Jacksons telah membuat tajuk baru. Pada bulan Julai 2012, seorang hakim digantung buat sementara waktu penjagaan Katherine Jackson iaitu Prince, Paris dan Blanket-di mana masa T.J. Jackson, anak Tito, menerima hak penjagaan sementara anak-anak selepas dia telah tersilap dilaporkan hilang oleh saudara. "Kehilangan" Katherine datang tidak lama selepas pertikaian antara beliau dan beberapa ahli-ahli keluarga Jackson, yang menimbulkan persoalan tentang kesahihan wasiat Michael Jackson, menunjukkan jari kepada ibu pemimpin keluarga Jackson dan dipanggil untuk penjaga harta pusaka beliau untuk meletak jawatan.

Ia akan menyedari bahawa wanita tua tidak hilang, tetapi telah tidak mengambil perjalanan ke Arizona. Pada 2 Ogos 2012, seorang hakim dipulihkan Katherine Jackson sebagai penjaga utama Prince, Paris dan Blanket, juga meluluskan pelan pemberian T.J. Jackson bersama penjagaan kanak-kanak.

Salah Tuntutan Kematian dan Aftermath

Walaupun penutupan atas kematian Michael Jackson seolah-olah dicapai oleh tahun 2012-an, ia hanya akan menjadi masa beberapa bulan sebelum keluarga Jackson yang dihadapi satu jenama baru huru-hara. Mempercayai bahawa AEG Live-syarikat hiburan yang menggalakkan siri kemunculan semula dirancang Michael Jackson pada tahun 2009-telah gagal untuk melindungi penyanyi berkesan ketika berada di bawah jagaan Conrad Murray, keluarga Jackson melancarkan tuntutan mahkamah kematian salah. Salah seorang peguam mereka, Brian Panish, membincangkan salah laku AEG dalam kenyataan pembukaan perbicaraan itu pada 29 April 2013: "Mereka mahu menjadi No. 1 di semua kos," katanya. "Kami tidak mencari apa-apa simpati ... kita cari kebenaran dan keadilan."

Jackson peguam keluarga dicari sehingga $ 1.5 bilion anggaran apa Michael Jackson boleh diperolehi untuk titik-tetapi pada bulan Oktober 2013, juri menentukan bahawa AEG tidak bertanggungjawab untuk kematian penyanyi itu. "Walaupun kematian Michael Jackson adalah satu tragedi yang dahsyat, ia bukan satu tragedi membuat AEG Live," kata peguam syarikat Marvin S. Putnam.

Walaupun hasil yang tidak menguntungkan perbicaraan itu untuk Jacksons, keluarga telah meraih manfaat daripada populariti berkekalan penyanyi itu. Sejak pemergian beliau, beliau telah dipaparkan di dalam pelbagai biografi, dan diilhamkan pembinaan dua rancangan Cirque du Soleil. Tambahan pula, hutang Michael telah diselesaikan terima kasih kepada pelaburan yang lebih awal dalam katalog Sony / ATV Music, yang merangkumi hak penerbitan untuk lagu-lagu saham wajaran tinggi industri seperti Beatles, Rolling Stones dan Taylor Swift.

No comments:

Post a Comment