Monday 29 February 2016

11 Cara Mudah untuk Membuat Sendiri gembira Setiap Hari

Ingin menjadi lebih bahagia? Mulakan dengan yang baik kepada diri sendiri. Yang mungkin bunyi jelas, tetapi terlalu ramai orang skip langkah ini dan cuba untuk menjadikan diri mereka gembira dengan mengejar matlamat pernah lebih tinggi, atau memegang diri mereka kepada piawaian semakin besar kesempurnaan.

Ironinya, yang baik kepada diri sendiri sebaliknya akan membawa anda lebih dekat untuk mencapai cita-cita yang tinggi, kata Daylle Deanna Schwartz, penceramah, penulis, dan penulis 15 buah buku, termasuk "Usahawan yang bersahaja." "Lebih banyak anda menghargai diri sendiri, terutama di tempat kerja, lebih banyak anda membina keyakinan," kata beliau.


Malah, orang yang paling gembira keluar dari jalan mereka untuk merawat diri mereka betul dan mereka melakukan sesuatu yang baik untuk diri mereka sendiri setiap hari. Mereka menetapkan sempadan yang sesuai dan menjaga diri mereka sendiri dengan mengatakan tidak kepada perkara-perkara apabila mereka perlu. "Apabila anda sayang pada diri sendiri, anda memahami bahawa berkata tidak kepada sesuatu yang anda tidak mahu lakukan adalah suatu perbuatan kebaikan, dan anda tidak berjalan-jalan dengan perasaan negatif terhadap orang yang meminta anda untuk melakukan sesuatu yang anda tidak mahu yang perlu dilakukan, "Schwartz berkata.

Bukan sahaja yang baik kepada diri sendiri baik untuk kerjaya anda, ia baik untuk hubungan anda juga, tambahnya. "Lebih banyak anda membina sendiri cinta, lebih banyak anda perlu memberikan kepada orang lain."

Berikut adalah 11 perbuatan kebaikan orang gembira melakukan untuk diri mereka sendiri - dan sebagainya sekiranya anda:

1. Komited untuk melakukan satu perkara yang baik untuk diri anda setiap hari.

Schwartz menjemput pengunjung ke laman web beliau untuk menandatangani ikrar 31 hari untuk "melakukan yang terbaik untuk melakukan sesuatu yang penyayang untuk diri sendiri, betapa besar atau kecil." Sama ada anda berasa seperti menandatangani atau tidak, membuat komitmen bermakna anda akan mengingatkan diri anda setiap hari untuk merawat diri anda dengan kasih sayang.

Mengekalkan komitmen yang akan membawa manfaat sebenar, katanya. "Ia mendorong anda untuk menjaga lebih baik daripada diri sendiri, mengejar impian anda, dan biarkan orang melayan anda dengan baik."

2. Dengar kepada diri sendiri.

Iaitu, mendengar bagaimana anda bercakap kepada diri sendiri, dan nada dalaman suara yang anda gunakan. (Mine cenderung menyerupai ibu saya dalam mod syarahan.) "Kami sering mengkritik diri kita sendiri dalam kepala kita sendiri dan yang membawa ke bawah keyakinan kami," Schwartz berkata. "Apabila anda sayang pada diri sendiri, anda tahu anda cukup baik bahawa anda perlu berhenti bercakap kepada diri sendiri dari segi negatif."

3. Maafkan diri sendiri.

"Ampun adalah sebahagian besar daripada itu," kata Schwartz. "Adalah sukar, kerana kebanyakan kita telah menjadi marah pada diri kita untuk semua perkara yang kita lakukan salah semua kehidupan kita. Orang mendapat masalah kerana mereka cuba begitu sukar untuk menjadi sempurna dan kemudian mereka memukul diri mereka apabila mereka tidak. Loving diri ertinya menerima bahawa anda terjebak di dalam kulit yang tidak sempurna anda sendiri. "

Schwartz mengesyorkan senaman ini untuk memulakan mengampuni diri sendiri: ". Saya suka anda dan saya maafkan awak 'Lihatlah di cermin dan berkata,"

4. Terima diri anda yang anda berada sekarang.

Sebagai permulaan, yang bermakna menerima badan yang anda ada hari ini. "Imej badan adalah penghalang besar, dan begitu juga dengan umur," kata beliau. "Apabila anda sayang pada diri sendiri, anda cuba untuk menjadi orang yang terbaik yang anda boleh dalam badan yang anda ada, dan itu seberapa banyak yang anda boleh lakukan."

Self-penerimaan juga bermakna menerima tahap pendapatan dan kejayaan anda kerana mereka, katanya. "Tidak mengapa tidak boleh membuat jumlah tertentu dengan masa yang anda sampai ke umur tertentu," kata beliau. "Usahawan mendapat banyak kritikan apabila orang berkata, 'Mengapa kamu membuang masa anda melakukan itu?' atau 'Anda tidak cukup berjaya! "

Sebaliknya, beliau mencadangkan bertanya diri anda sendiri soalan yang mudah: "Adakah saya gembira dengan apa yang saya lakukan" Dia sendiri menjual perniagaan rekreasi musim panas yang berjaya apabila dia mendapati ia telah menjadi terlalu stres. "Saya digulung dengan pendapatan kurang tetapi saya lebih bahagia."

5. Menghilangkan orang toksik dalam kehidupan dan kerja anda.

Ini mungkin lebih mudah berkata daripada dilakukan, tetapi elakkan mengikat diri kepada pelanggan, rakan perniagaan, pelabur, atau pekerja yang membuat anda tidak berpuas hati. Ia jelas sukar untuk mengambil pendekatan yang sama dengan ahli-ahli keluarga, tetapi Schwartz berkata tidak ada sebab untuk bersabar dengan orang yang mengatakan atau melakukan perkara-perkara yang tidak baik. "Jika orang kata perkara yang jahat kepada saya, saya biarkan mereka tahu jika mereka bercakap dengan saya seperti yang saya akan berjalan kaki atau meletakkan telefon," kata beliau.

6. Mengutamakan kesihatan anda.

"Saya mengambil suplemen dan vitamin, saya bersenam, dan saya baru-baru ini memotong gula selama tujuh minggu sebagai tindakan cinta diri," kata Schwartz. Tetapi berhati-hati - jangan biarkan menjaga seterusnya kesihatan anda ke dalam sebab untuk memukul diri jika anda tergelincir. "Semalam, saya terpaksa Twinkies," kata beliau. "Saya telah mahu mereka sejak mereka buat sementara waktu berhenti menjual mereka. Jadi saya membeli beberapa dan saya makan mereka. Saya tidak memukul diri saya apabila saya mempunyai merawat."

7. berhenti utnuk melangkau waktu makan.

"Orang kata, 'Saya telah begitu sibuk saya tidak mempunyai masa untuk makan hari ini,'" kata Schwartz. "Itu satu perkara yang sangat unloving yang perlu dilakukan. Dapatkan sesuatu, walaupun ia hanya salad."

Neurosains memberitahu kita bahawa membiarkan sink gula dalam darah anda menghantar isyarat tekanan kepada otak anda. Jadi, jika anda benar-benar tidak boleh berhenti dan merebut makan, pastikan anda mempunyai makanan ringan yang sihat di meja anda.

8. Tarik nafas!

Jangan lupa bahawa apabila anda berasa tertekan, bekerja terlalu keras, atau kecewa, senaman pernafasan mudah boleh sehingga kebahagiaan anda Quotient secara mendadak, Schwartz berkata. "Jika anda melakukan pernafasan yang mendalam pada siang hari, anda boleh menenangkan diri anda ke bawah dan biarkan tekanan sampai kepada anda atau membuat anda sakit."

9. Berikan diri anda ruang yang mesra.

Selama bertahun-tahun, Schwartz pernah membuat katilnya, hanya membuang penutup atasnya. Sekarang dia menjadikan setiap hari atas sebab yang mudah: "Berjalan ke dalam bilik tidur saya apabila katil saya dibuat membuatkan saya tersenyum."

Mengambil pendekatan yang sama dengan ruang kerja anda, dia menasihati. Jadikan ia sebagai teratur yang anda boleh. Neatening membina ruang kerja anda dan menyingkirkan bahan yang anda tidak perlukan akan membuat anda berasa lebih tenang dan lebih dalam kawalan, katanya. Tetapi tidak menghadkan diri kepada hanya decluttering. "Pastikan anda mempunyai persekitaran anda dan ruang pejabat dengan cara yang anda suka dan bahawa ia adalah satu tempat yang menyenangkan untuk anda untuk bekerja," katanya. "Adakah bunga segar di atas meja anda. Ambil perhatian serius."

10. Dapatkan beberapa cahaya matahari.

"Ramai orang bekerja di dalam ruang gelap. Itu sangat tidak sihat dan unloving," kata Schwartz. Cuba untuk bekerja di tempat di mana anda mempunyai akses kepada cahaya semula jadi, katanya menasihati. Jika itu tidak mungkin, melabur dalam mentol lampu sepenuh spektrum. Sama ada cara, pastikan untuk mendapatkan di luar untuk berjalan-jalan seberapa kerap yang anda boleh.

11. Keluaran premium beli untuk diri sendiri.

Adakah ini bunyi seperti anda? Jika anda membawa beg kopi untuk orang lain, anda memilih jenama mewah dalam pakej bagus, tetapi jika anda membeli untuk diri sendiri, anda memilih jenama kedai atau satu lagi pilihan murah. Itu baik jika anda salah seorang daripada orang-orang yang kepadanya semua kopi rasa sama. Tetapi jika anda lebih suka jenama yang lebih mahal, anda perlu pergi untuk itu, Schwartz berkata.

"Selalunya kita membelanjakan wang kepada orang lain tetapi kami murah dengan diri kita sendiri," kata beliau. "Jenama yang lebih baik adalah hanya beberapa dolar tambahan, dan setiap kali anda menggunakannya anda mengukuhkan kepada diri sendiri bahawa anda bernilai lebih."

No comments:

Post a Comment